Najpomembnejša slikarka ameriškega impresionizma
Mary Stevenson Cassatt se je rodila leta 1844 v družini bančnikov v Alleghenyju
v Pensilvaniji. Otroštvo med 6 in 10 letom je preživela s starši v Evropi in se
tekoče naučila nemščine in francoščine. Pri šestnajstih se je vpisala na Akademijo
lepih umetnosti v Philadelphiji, vendar jo je šolanje v Ameriki razočaralo. Šolanje
je nadaljevala v Evropi, čeprav Šola lepih umetnosti v Parizu ni sprejemala žensk.
Vztrajno je kopirala stare mojstre v Louvru, kjer je njeno nadarjenost opazil
slikar Gérôme [Žerom] in jo začel poučevati. Že leta 1868 je prvič razstavljala
na pariškem Salonu. V tem obdobju je nanjo zelo vplival slikar Eduard Manet [Mane],
ki je sicer ni poučeval, vendar je njeno delo cenil in z njo razpravljal o slikarstvu.
Po francosko-pruski vojni, med katero se je vrnila v Ameriko, je ponovno potovala
po Italiji, Holandiji, Belgiji in Španiji ter preslikovala dela velikih mojstrov.
V Španiji je naslikala svoja prva pomembna dela (Toreador, Španska plesalka z
mantillo). Leta 1874 se je s sestro, ki je bila tudi pogost model za njene slike
(Skodelica čaja, Ženska in otrok rišeta), za stalno naselila v Parizu.
Mary Cassatt je bila cenjena portretistka(Slikarkina mati pri branju časopisa
Le Figaro, Portret starejše gospe), zlasti priljubljena pri Američanih, ki so
prihajali v Francijo. Njeno delo se je razlikovalo od toge akademske tradicije
portretiranja. Njeni portretiranci so v gibanju in nič manj kot oni, je za slikarko
pomembno okolje, v katerem jih slika. Leta 1877 je spoznala slikarja Degasa [Degaja],
ki jo je povabil v krog impresionistov. Postala je Dagasova učenka in tesna prijateljica
vse do njegove smrti leta 1917. Izjemen uspeh njenega dela na IV. razstavi impresionistov
je tako njej kot staršem pregnal dvome v njeno ustvarjanje. Zadnji dve desetletji
19. stoletja sta bili najbolj produktivni in uspešni v njenem življenju. Veliko
je razstavljala tako v Parizu kot v ZDA.
Osrednji motiv njenih slik je motiv matere z otrokom (Otrokovo ljubkovanje, Kopanje),
čeprav na slikah ni upodabljala mater s svojimi otroki, temveč je za slike uporabila
modele. Prav ta njena dela so med zbiralci najbolj zaželena.
Leta 1898 je po 25. letih prvič obiskala ZDA, vendar se je kmalu vrnila in spet
veliko potovala po Evropi in Bližnjem vzhodu.
Prejela je Legijo časti, Narodna akademija za oblikovanje v New Yorku jo je sprejela
med svoje člane. Toda njena zadnja leta je zasenčila žalost zaradi izgube najbližjih,
pestile so jo bolezni in skoraj je oslepela.
Umrla je osamljena leta 1926 v Château de Beaufresne v Franciji, pokopana pa
je v družinski grobnici v ZDA.
Mary Cassatt je bila izvirna in zanimiva slikarka, toda njen talent ni dosegel
mojstrov, ki jih je občudovala – Degasa, Moneta ali Renoira. Njena dela so v pretežno
v ameriških galerijah in zasebnih zbirkah.
Nekaj njenih del:
Toreador, 1873, olje na platnu, Art Institute, Chicago
Eno prvih velikih del, ki je nastalo med njenim potovanjem po Španiji.
Gospa pri čajni mizici, 1883, olje na platnu, Metropolitan Museum of Art, New
York
Mamino sestrično je naslikala z dragocenim japonskim čajnim servisom, ki ga je
slikarki prinesla v dar. Portretiranki slika ni bila všeč in jo je pustila avtorici.
Loisine Elder Havemeyer, 1883, olje na platnu, Metropolitan Museum of Art, New
York
Ameriška prijateljica, ki je skupaj z možem zbirala slike umetnikov različnih
obdobij, med njimi tudi impresionistov, je celotno zbirko podarila muzeju.