Gustave Caillebotte [Gistav Kajbot] se je rodil leta 1848 v Parizu. Njegov oče
Martial [Marsjal] je bil sodnik. Družina
je bila zelo bogata, tako da je Gustave odraščal v udobju, ki ga omogoča
življenje v visoki družbi.
Izšolal se je za inženirja, obiskoval pa je tudi L'École
des Beaux-Arts (Šolo lepih umetnosti) v Parizu. Njegova prva dela so naslikana
po zahtevah strogega akademizma.
Srečanje z impresionisti leta 1874 je bilo odločilno za
njegovo nadaljnje življenje. Seznanil se je z Degasom [Degajem], Monetom [Monejem]
in Renoirjem [Renoarjem] ter jim še istega
leta pomagal pri organizaciji prve razstave novega sloga – impresionizma.
Caillebotte je s svojimi deli sodeloval na drugi razstavi
leta 1876. Med razstavljenimi je zelo pomembno platno Struženje parketa. Delo
je zelo realistično. Prikazuje delavce pri struženju, kar je bilo za žirijo
uradnega Salona vulgarno in nesprejemljivo. Enako je veljalo tudi za njegova
druga dela.
Caillebottove slike so bile v realističnem slogu, vendar se
je počasi v njih začel odražati vpliv impresionistov. Najmočneje je na njegovo
delo vplival Edgar Degas.
Caillebottov priljubljen motiv so bili pariški bulvarji.
Njegova najbolj mikavna platna prikazujejo elegantno oblečene sprehajalce v
zamaknjenosti, kot bi bili mesečniki. Slikal je tudi tihožitja, krajine in
portrete, skupaj okoli 500 platen.
V Yerresu, kjer je kot otrok letoval, je uredil prostore za
svoje dejavnosti, slikanje in zbirateljstvo.
Bolj kot svojim slikam se je posvečal delu prijatelja
impresionista Clauda Moneta [Kloda Moneja], tako da ga pogosteje omenjajo kot
podpornika in mecena, manj pa kot pomembnega slikarja.
Umrl je leta 1894 v Parizu.
Veličastno zbirko slik
impresionistov je v oporoki zapustil francoski vladi. Kljub odporu nekaterih je
vlada prevzela del zbirke.
Nekaj njegovih del:
Bulvar
Haussmann v snegu, 1879-81, olje na platnu,
privatna zbirka
Pariški
bulvarji so bili vedno znova slikarjevi priljubljeni motivi.
Perissoires, 1877, olje na platnu, Milwaukee Art Museum, Milwaukee, ZDA
Veslači
na reki, kjer je Caillebotte preživljal počitniški čas.
S slamo
krita počitniška hiša v Trouvillu, 1882,
olje na platnu, Art Institute, Chicago
Impresionističen
pogled na pokrajino.
Slemena
streh pod snegom, 1878, olje na platnu, Musée
d'Orsay, Pariz
Ponovno
se vrača k njemu ljubim bulvarjem, tokrat v zasneženo spokojnost Pariza.
Struženje parketa, 1875, olje na platnu, Louvre, Pariz
Delavci pri trdem
fizičnem delu in igra svetlobe. Motiv, ki ga je upodobil večkrat.