Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/master26/public_html/script/classes/Database.class.php on line 22 Gustave Courbet
Članom knjižnega kluba Partner Slovenske knjige pripadajo dodatni popusti pri nakupu. Sistem ugodnosti BONUS pa še dodatno nagrajuje nakupe v naši spletni trgovini.
Opremljate podjetje ali stanovanje in bi radi kupili več slik? Naročite si obisk našega zastopnika, ki vam bo z veseljem svetoval ob nakupu ter vam ponudil dodatne ugodnosti ob večjem nakupu.
Za informacije in svetovanje ob nakupu nas pokličite na 040 366 068 ali 040 500 665.
Nakupovanje v spletnih trgovini MasterArt je varno.
Omogočamo plačilo po predračunu ali s kreditnimi karticami:
Francoski slikar, začetnik
realističnega slikanja v 19. stoletju
Jean Désiré Gustave Courbet [Žan Dezire Gistav Kurbe] se je rodil leta 1819 v
premožni kmečki družini v Ornansu
pri Besançonu [Bezansonu] v Franciji. Starša sta želela, da bi sin študiral
pravo, Gustave pa se je odločil za slikarstvo. Študiral je najprej v Besançonu,
nato v Parizu v ateljeju Steubna in Hesseja.
Svojeglav kot je bil, je kmalu zapustil atelje in študiral
in prerisoval španske, holandske in francoske slikarje. Prva dela je naslikal
po literarnih predlogah Hugoja [Igoja], Sandove in Goetheja [Geteja].
Na potovanju po Nizozemski je v njem dozorelo prepričanje,
da morajo slikarji upodabljati življenje okoli sebe tako, kot so ga slikali
Rembrandt, Hals in drugi holandski slikarji. Leta 1843 je naslikal delo Courbet
s črnim psom, ki so jo sprejeli v Salonu in ki že nakazuje vse
slikarjeve odlike – čut za natančno opazovanje, detajle in plastičnost ter
izrazno moč.
Šele po februarski revoluciji 1848 so umetniki lahko
razstavljali slike po lastnem izboru. Razstavil je tri slike, med njimi Popoldne
v Ornansu in Mož in deček, ki tolčeta kamenje. Slike so bile v
nasprotju z akademsko tradicijo – Courbetove osebe so delavci in kmetje pri
opravilih – in kritika jih je prezrla. Podprli so ga le redki intelektualci,
med njimi Baudelaire [Bodler]. Čeprav je v
naslednjih letih naslikal nekaj izjemnih del, jih prav tako niso sprejeli.
Konec 60. letih je Courbet naslikal serijo erotičnih slik,
kot na primer Speča gola ženska, Izvor življenja, 1866, in Spanje, 1866,
ki so zaradi drzne tematike popularizirale slikarjevo delo.
Mecen Alfred Bruyas [Brija] mu je omogočil daljše bivanje v južni Franciji, kar
je zelo vplivalo
na njegov izbor barv. Postale so svetlejše in jasnejše. Toda tudi po vrnitvi v
Pariz ni doživel priznanja. Njegova dela so bila priljubljena v Angliji,
Belgiji in Nemčiji, še posebno v Frankfurtu in Münchnu, kjer so mu leta 1869
dodelili samostojni razstavni prostor.
Najpogosteje je slikal krajino in realistične upodobitve
živali. Na potovanju po Rokavskem prelivu se je srečal z Manetom, toda
impresionistično slikarstvo svetlih barv, brez trdnih obrisov in z migetajočo
svetlobo, ga ni pritegnilo.
Bil je nasprotnik režima Napoleona III. in zavrnil je
Legijo časti, odlikovanje, ki mu ga je dodelil cesar. V času Pariške komune
(marec–maj 1871) je skrbel, da ne bi prišlo v muzejih do vojne škode. Zakrivil
pa naj bi ukaz za rušenje dveh Verdômskih stebrov kot nepomembnih zgodovinskih
spomenikov. Zaradi te odločitve, so ga obsodili na zapor in visoko denarno
kazen.
Pred bankrotom je zbežal v Švico, kjer je leta 1877 umrl.
Courbeta so ob njegovi smrti v Franciji popolnoma prezrli.
Popolnoma drugače je bilo v Nemčiji, kjer je imelo njegovo delo močan vpliv na
slikarstvo druge polovice 19. stoletja. Po mnenju nekaterih velja za
predhodnika socialističnega realizma.
Nekaj njegovih del:
Popoldne v Ornansu, 1849, olje na platnu,
Palača lepih umetnosti, Lille
Courbet, njegov oče ter slikarjevi mladostni
prijatelji sedijo za mizo in vsak od njih se z nečim ukvarja: igra violino,
kadi pipo ali samo drema. Prizor je v nasprotju z akademsko tradicijo.
Bojujoča se vola, 1861, olje na platnu,
Louvre, Pariz
Živali so bile pogost motiv. Natančno jih je
opazoval in realistično naslikal vso grobo resničnost boja za preživetje.
Slikarjev atelje, 1855, olje na platnu,
Musee d'Orsay, Pariz
Slika je alegorija slikarjevega življenja.
Slikarja v ateljeju za njegovim stojalom obkrožajo prijatelji in občudovalci,
nad vsemi pa žari model s svojo svetlo poltjo.
Pogreb v Ornansu, 1849-50, olje na platnu,
Musée d'Orsay, Pariz
Na zelo velikem platnu, 6,6 x 3,1 m je Courbet upodobil
pogreb svojega starega strica. Slikarju so bili za model resnični prebivalci
Ornansa, tako da je slika realističen prikaz ljudi in življenja v mestu. Slika
je izjemna tudi zaradi motiva; do tedaj so upodabljali le pogrebe cerkvenih
osebnosti ali kraljev.
Portret grofice Karoly, 1865, olje na platnu
Courbet je bil priljubljen portretist in
zaželen gost v visoki družbi.
Dekleti na obrežju Seine, 1856–57, olje na platnu, Musée du
Petit Palais, Pariz
Ena najlepših Courbetovih slik, je kar
nekakšen slikarjev manifest. Resničnost ne potrebuje idealiziranja, saj je
vrednota prav njena pristnost. Razmetana oblačila na bregu so ravno tako
resnična kot vse drugo.
V naši spletni trgovini vam je trenutno na voljo
1870 umetniških del
67
različnih svetovnih slikarskih mojstrov. Ponudbo stalno dopolnjujemo z novostmi.
Portreti
Si želite avtorske portrete v pravi oljni tehniki?
Na podlagi vaše fotografije vam bodo naši mojstri pripravili oljne portrete.
Več o portretih ...
Postanite zastopnik
ZAPOSLIMO
svetovalca za prodajo ročno izdelanih slik vrhunske kvalitete.